Een van de radiatoren van mijn centrale verwarming wordt warm terwijl hij uitstaat. Hoe kan dat?

Ik heb 5 radiatoren waarvan er 3 altijd aan staan en de 4e staat zo nu en dan aan.
Die andere radiator wil ik ook uitzetten want ik Kom altijd maar even in die kamer. De thermostaat werkt goed en de ketel doet het ook goed voor zover ik kan zien.
Ik de zomer verwarm ik natuurlijk niet.
Het is een AWB-ketel.

Het beste antwoord

Het pinnetje komt vast te zitten als de (thermostaat)kraan lang niet gebruikt is (kalk), waardoor deze niet meer reageert op de thermostaatkraan. Met wat voorzichtige tikken op de kraan kan het pinnetje losschieten.
Haal anders de knop eraf en beweeg het pinnetje met behulp van een tang voorzichtig heen en weer. Na een keer of 50 beweegt het weer vanzelf en reageert het op het dichtdraaien van de knop. Maar als je het stiftje per ongeluk eruit trekt dan spuit het water zo door de ruimte.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de kraan gewoon stuk is.

Ikzelf zou dit veiligheidshalve door een loodgieter laten doen…
SimonV
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik maak een afspraak met de woningbouwvereniging want zij zorgen voor het onderhoud van de CV (ik heb een service-abonnement)