Is mijn wasmachine correct aangesloten op de trekschakelaar?

Ik vraag mij af of dit een normale aansluiting is op een trekschakelaar? Dit is door een bedrijf gedaan. Er is een stukje kabel vanuit de trekschakelaar verbonden met het snoer van de wasmachine. Hoort de kabel niet in de trekschakelaar verbonden geplaatst te zijn of is dit veilig op deze manier? Zie foto.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.8K
ronron1212
3 jaar geleden
Trek schakelaar ziet er goed uit maar wat bedoel je met Er is een stukje kabel vanuit de trekschakelaar verbonden met het snoer van de wasmachine. foto?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zoals op de foto te zien hangt er een klein stukje snoer onder de trekschakelaar, hier is zoals je ziet op de foto het snoer verbonden met de schakelaar, het zwarte lijntje wat je ziet is de kleine opening? Wordt dit vaket op deze manier aangesloten? Ik dacht dat het verwerkt werd binnen in de schakelaar zelf?
ronron1212
3 jaar geleden
Het is toch verwerkt in de schakelaar
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ok dacht dat ze dit kastje open trokken en dan de draden in de trekschakelaar zelf verbonden. Maar dit zal goed zijn dan. Bedankt voor je antwoord
ronron1212
3 jaar geleden
Ik ben er niet bij geweest maar dat kastje is wel open geweest anders staat er geen stroom op de wasmachine als je de trekschakelaar aan zet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Blijf het gek vinden, dat de opening er zit bij het snoer waar het zwarte streepje zit, hier zijn kleuren zichtbaar van draden in deze opening. En deze zitten net verborgen in de trekschakelaar. Dacht juist dat dit niet de bedoeling was. Op internet staat dat de draden rechtstreeks in de trekschakelaar horen! Daar ga ik dan ook vanuit. Alles voor de veiligheid niet dat ik straks een mooie elektrische schok krijg haha. Maar goed ik heb er ook geen verstand van en vroeg het mij alleen af.
ronron1212
3 jaar geleden
Als er in kijkt klopt dat ook daar worden de draden gesplitst naar de punten van aansluiting.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Vrouwen en draden he haha

Antwoorden (1)

Ik begrijp uit de vele reacties dat het NIET om het koord gaat, maar dat de elektrische kabel met een krimpkous op de bestaande kabel is aangesloten.
Dit is prutswerk van de hoogste orde, de kabel hoor in z'n geheel (dus zonder onderbrekingen) in de trekschakelaar zelf te worden afgemonteerd, en niet op deze amateuristische wijze.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Top bedankt voor het antwoord dat bedoel ik uiteraard het snoer hoort onafgebroken te zijn. Dat vermoeden had ik al.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Kim De tegeltjes geven een beetje weg dat de machine in een "natte" ruimte staat (vandaar de trekschakelaar) Dus dit moet je even door een vakman laten herstellen, dit kun je echt niet zo laten zitten, is veel te gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Klopt, ik laat het aanpassen. Vriendelijk bedankt.
crispy
3 jaar geleden
Ik denk dat het nog niet eens krimpkous is. Ik heb nu de foto helemaal uitvergroot en daar kan ik inderdaad zien dat er gewoon een plastic hoesje is geschoven over de losse bedrading. Dat klopt van geen kanten.