Waarom belanden de muntjes die ik vergeet altijd in de manchet van de wasmachine?

Het is me diverse malen gebeurd, broek in de was, toch zakken niet goed nagevoeld.
Bedoel het manchet tussen glas en het rubber van de wasmachine

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
Ivana
4 jaar geleden
Denk dat ze door centrifugale krachten naar buiten geslingerd worden en dan daar belanden en daar blijven hangen. .

Antwoorden (1)

Door de draaiende wasbeweging worden de munten uiteindelijk uit je broekzak verwijdend. Ze bewegen constant draaiend met de was mee en blijven uiteindelijk tegen de glazen deur van de machine hangen. Door het water plakken ze en glijden ze langzaam naar beneden en komen via die (schuin naar binnen staande) glazen deur in het rubber terecht.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
Los van hoe ze er komen is het vooral het feit dat ze er niet meer vanzelf uitkomen de reden dat je ze juist daar terugvindt. Zolang het muntje ergens in de trommel tussen de was zit, blijft het meebewegen. Net zolang tot het een keer in die manchetrand belandt en dan niet meer terug de trommel in kan.