Hoe kun je eenvoudig het jaar van introductie van een wasmachine ontdekken?

Ik wil een nieuwe wasmachine aanschaffen. Bij Coolblue zie ik mooie machines staan, maar als ik dan bij een door het publiek gelauwerde machine (Siemens WMN16T3471 iQ500 iSensoric) zie staan, staan er recensies bij uit 2014. Niets mis mee natuurlijk, maar ik vrees dat betreffende wasmachine dan dus ook al een 'oudje' moet zijn en er wellicht binnenkort een veel beter, moderner model wordt uitgebracht!

Piacenza
4 jaar geleden
Hmm, betreffende wasmachine is er niet op te vinden....
Pieter2011
4 jaar geleden
Je kunt ze allemaal op de website vinden, maar je moet alleen het typenummer invullen, b.v. Siemens WMN16T3471, zonder de toevoegingen
tinus1969
4 jaar geleden
Wasmachines zijn redelijk uitontwikkeld; een model uit 2014 zal je broeken ook schoon wassen.

Antwoorden (1)

Dat kan heel simpel op deze website:
https://tweakers.net/pricewatch/
Zoek het product en ga naar het tabblad 'kenmerken'. Daar vind je het jaar waarin het product voor het eerst werd geproduceerd.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+Je kan het ook andersom spelen. https://tweakers.net/categorie/898/wasmachines/producten/#filter:q1ZKyywqLgkoykxODcnMTfXNzFOyMjQ1MjAyMDExMNBRKkhMTw3OrEoFioK5IIVgRQa1AA
Je kan ook een datum prikken helemaal onderaan en dan komen de nieuwste modellen tevoorschijn. Kleine voetnoot. Het gaat om de datum dat tweakers hem voor het eerst opnam in de database. Maar dat is vaak vrij vlot na introductie (maar vaker al iets daarvoor).
Piacenza
4 jaar geleden
Ook model Siemens WM14T463NL iSensoric staat er niet bij....
Pieter2011
4 jaar geleden
Die vind je hier: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Siemens+WM14T463NL+
Pieter2011
4 jaar geleden
En de in je vraag genoemde is deze:
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Siemens+WMN16T3471
Piacenza
4 jaar geleden
Hé Pieter, dat jij ze wel hebt gevonden! Ik heb de wasmachines ingegeven in de zoekbalk van betreffende website, maar daar kwamen geen resultaten uit...
LeonardN
4 jaar geleden
Dan tik je teveel in. Dit is voldoende
WMT14T463
WMN16T3471