Wat voor stekker is dit en wat voor omvormer moet ik hebben om deze te kunnen gebruiken?

Ik heb een apparaat besteld bij Wish, maar nu zit er een rare stekker bij die ik niet kan gebruiken.
Wat voor stekker is dit en wat heb ik nodig om dit in een NL stopcontact te gebruiken?
Er staat 'made in China' op, maar is dit ook een Chinese srekker?

Picture for question

Antwoorden (2)

Dat is een "Amerikaanse stekker". Aangezien 240V/50hz ook ondersteunt wordt kan je een simpele adapter US>Euro adapter kopen en gebruiken.
---
Het is beslist geen Chinese stekker. De verkoper zal juist de Amerikaanse markt voor ogen hebben. Op Nederlandse/Europese apparatuur staat ook vaak "Made in China".
---
Betere dan die van Bol.com
https://www.conrad.nl/p/ansmann-1250-0000-reisstekker-world-to-eu-554874
Toegevoegd op 22 september 2018 16:33: tekst
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Top, dank je.
LeonardN
5 jaar geleden
Oh, ik lees nu net dat het door mij voorgestelde product niet altijd zuiver past. Misschien even een ander adapter kiezen.
paulus811
5 jaar geleden
@Ritsuka, ik zou wish aanschrijven dat niet de juiste adapter is geleverd. Nu wordt je op kosten gejaagd en krijg je een halfbakken oplossing. Mijn ervaring met die stekkers is dat de adapter er makkelijk uitvalt omdat deze te zwaar is, behalve als je een stekkerdoos gebruikt die horizontaal ligt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Ritsuka: hier een verloopstekkertje voor 99 eurocent, goedkoper dan een universele reisstekker, en veel compacter. https://www.onlinekabelshop.nl/reisadapter-verenigde-staten-en-japan-naar-europa-niet-geaard?channable=e17871.NDYxMDY&gclid=CjwKCAjw85zdBRB6EiwAov3RirRmDR6WNsxdGh_Dot0SMxCDZHGKIwknKyI3YPCi5fAH8bM_NPoaMxoCKacQAvD_BwE
Het is geen simpele stekker maar een 9V voeding met Amerikaanse aansluiting. Je kunt óf een verloopstekkertje gebruiken, óf een andere voedingsstekker van 9V die op jouw gadget aangesloten kan worden...
https://www.onlinekabelshop.nl/reisadapter-verenigde-staten-en-japan-naar-europa-niet-geaard?channable=e17871.NDYxMDY&gclid=CjwKCAjw85zdBRB6EiwAov3RirRmDR6WNsxdGh_Dot0SMxCDZHGKIwknKyI3YPCi5fAH8bM_NPoaMxoCKacQAvD_BwE
Toegevoegd op 23 september 2018 14:52: tekst