Het water komt bij de afvoer van mijn wasmachine uit de sifon omhoog. Wat moet ik aanpassen?

We zijn net verhuisd. De vorige bewoners hadden de wasmachine op exact dezelfde plaats staan. De aanvoer van het water gaat goed, maar de afvoer niet. Het water komt gelijk weer uit de buis terug naar boven en dan loopt alles onder water. We hebben al de buizen die naar de sifon lopen verlengd met 50 cm zodat de afvoerslang er beter in past, ook hebben we een afsluitdop geplaatst. Maar het probleem blijft. Heeft iemand voor ons de oplossing?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.8K
bamibal
5 jaar geleden
Is de afvoer of het sifon niet gewoon verstopt?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De afvoer is niet verstopt. Dat hebben we al gecheckt.

Antwoorden (1)

Haal die 50cm verlenging er maar meteen weer van af dan komt de afvoerslang strakker te staan zodat de afvoerpomp van de wasmachine het aankan. Voorts zou je het afvoerpunt LAGER moeten plaatsen en de afvoerslang niet meteen in de sifon doen maar die 50cm verlenging IN de sifon doen -> afvoerslang gaat dan in de pijp en niet direct in de sifon. Succes!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi freekfluweel. Dank je wel voor je reactie.
Zoals je wellicht op de foto kan zien zit er bovenin weinig ruimte door het schuine dak. Dus kan ik de ingang niet verhogen. Ook de afvoerpijpen die horizontaal lopen lopen door door het hele huis op deze hoogte en kan ik niet verlagen. Hoe kan ik hier iets verder mee?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Afvoer moet juist LAGER, niet hoger!!!
[IMG]http://i68.tinypic.com/2psey5y.jpg[/IMG]