Andere formaat batterij gebruiken?

Is het mogelijk om een ander formaat batterij te gebruiken?
Ik heb een keukenweegschaaltje waar een 2032 batterij in moet maar werkt hij ook op een AA batterij?
Qua montage gaat het mij wel lukken

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
paulus811
6 jaar geleden
Het kan wel als je 2 AA penlights ervoor gebruikt, een CR2032 is 3 volt. Maar of het nou zo handig is vraag ik me af, een hoop gedoe om niet een batterijtje van 2 euro te moeten kopen (maar dat blijft een eigen afweging natuurlijk....) en je houdt volgens mij een onhandig weegschaaltje over.

Antwoorden (1)

Geen probleem om een andere batterij te gebruiken mits deze qua spanning overeenkomt. Die 2032 is 3V, dus moet je op de plek waar dit knoopcelletje hoort te zitten 2x AA batterij ergens in zien te frommelen. Kortom het kan, maar waarom bespaar je de moeite niet voor €1,79 bij de Action/AH/Jumbo?