Moet je bij een dect telefoon het apparaat altijd in de houder zetten?

De meegeleverde batterijen zijn binnen 2 jaar niet meer op te laden. In de gebruiksaanwijzing staat in de houder zetten terwijl op Internet dat afgeraden wordt wegens steeds bijladen waarvan ze verslijten.

fremar
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/telecom/telefoons/vraag/27164/draadloze-huistelefoon-opladen

Het beste antwoord

Moderne oplaadbare batterijen gaan het langste mee als ze continu rond de 50% opgeladen zijn. Zelf vind ik het veel te veel gedoe om daar op te letten. Wat ik in de praktijk doe is: het toestel daar neerleggen waar het makkelijk voor het grijpen ligt. Pas als ik zie dat de batterijen behoorlijk leeg zijn, zet ik het een paar uur op de lader.

In de praktijk komt dat neer op eens per drie of vier, soms vijf, dagen een paar uur in de houder.

Mijn oplaadbare batterijen gaan nu al een jaar of vier, vijf mee - ik weet niet precies hoe oud ze zijn. Als ik merk dat ik de telefoon om de haverklap weer op de lader moet zetten, koop ik nieuwe batterijen. Omdat dat (bij mij) maar eens per meerdere jaren nodig is, vind ik het dus niet de moeite waard de batterijen continu rond de 50% opgeladen te laten zijn, want dat kost met teveel moeite voor te weinig besparing.

Toegevoegd na 31 seconden:

Samenvatting van bovenstaande tekst:
Nee.           ;-)