Waar op letten bij een oudere maar hagelnieuwe split unit airco?

Ik kan van een kennis een airco split unit (Maxicool BGL09HDC) kopen, deze zou zo'n 8-10 jaar oud kunnen zijn maar is verder nooit uit de doos geweest.

Maar voor ik daar op in ga vraag ik mij af wanneer zoiets als deze airco zolang ergens staat misschien toch nare kuren zou kunnen krijgen, ik denk dan aan lagers en rubbers en wie weet waar ik dan nog meer aan moet denken als leek. Ik heb er geen moeite mee om eventuele goedkopere onderdelen te laten vervangen maar wil natuurlijk niet tegen hoge extra kosten aan lopen.

PS de persoon die hem verkoopt kan ik goed en zeker betrouwbaar, maar garantie geven kan hij natuurlijk ook niet.

Welke airco specialist kan mij raad geven/gerust stellen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Split-units gaan lang mee maar let op de slang tussen de buiten- en binnenunit, dat is het zwakke punt. Als er een scherpe knik in zit kan hij lek zijn.