Bauknecht droogkast met F04 foutcode en resetten helpt niet... wat gedaan?

Mijn droogkast is gestopt... foutcode F04. dit heeft te maken met het wegvallen van elektriciteit, bv. heb ik dat al gehad als ik niet eerst mijn droogkast op "uit" had gezet maar meteen het schakelaartje op mijn verdeeldoos had uitgedaan.
NOrmaal is daar een procedure waarmee je de droogkast kan resetten; eerst knop naar beneden draaien, 3 x startknop. Dan knop op luchten zetten, 3 x startknop. Dan op "Extra droog" en 3 x startknop.
Werkte altijd heel goed maar nu dus niet...
Het gaat 1 seconde goed maar de foutcode F04 blijft....
Het rare is dat de stroom nu niet was uitgeschakeld en toch de foutcode kwam. Ik hoorde dat mijn droogkast afgelopen was en in de anti-kreukstand draaide, en toen het stopte ben ik naar daar gegaan om mijn was eruit te halen. Maar toen was er dus die foutcode.
Ik heb die procedure verschillende keren gedaan, en ook als het in die seconde goed was, snel de schakelaar van de verdeeldoos uitgezet, in de hoop daarmee een stroomonderbreking te insinueren en de machine te kunnen resetten. Maar ook dat hielp allemaal niet....
Is er nog iets dat ik kan doen? alvast bedankt!

Antwoorden (2)

Als je de storing er met resetten niet uit krijgt, en je wil hem er toch uit hebben, dan lijkt het mij voor de hand liggend dat je er een reparateur bij haalt. Als de kast zijn werk nog naar behoren doet, is het aan jou om te laten repareren of niet. Als de kast zijn werk niet meer doet, dan moet je afwegen of het lonend is om te repareren of vervangen........
jc54
6 jaar geleden
Foutcode 04 zegt iets over de oververhitting van de wasdroger. Veel mensen op fora zeggen het volgende erover:
" Voor iedereen met een F04 melding. Dit betekent dat er ergens oververhitting plaatsvindt. Meestal aan de achterzijde van het apparaat bij de verwarmingsunit. Dat komt doordat deze dan onder het stof zit. Haal de metalen kap aan de achterkant los en haal met een stofzuiger al het stof weg. Voer daarna de reset uit, knop op half 6, 3x start, knop op 5 over half 6, 3 keer start en uit. Laat de machine daarna een uur uit staan. Voer dit uit binnen 10 seconden!
Let op dat alleen het resetten brand gevaarlijk kan zijn. Bij mij zat het stof zover aangekoekt dat er al schroeiplekken op het stof aanwezig was.."