Is het verstandig en vooral veilig om een rijstkoker van Chinese makkelij (220V 50HZ) aan te sluiten op 230V?

Rijstkoker maakt gebruik van een C13 kabel, we gebruiken nu een converter maar kan deze kabel makkelijk worden verwisseld?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Utrecht
6 jaar geleden
De meeste rijstkokers (en andere electrische apparatuur) wordt in China gemaakt, vaak met een Europees merkje erop geplakt.
Dus zolang er een CE markering op zit zou deze niet minder veilig zijn dan elke andere rijstkoker.
En apparaten zijn gemaakt voor 220-230V: hier is geen onderscheid in.
En waarom een converter: met een EU stekker kan deze toch direct aangesloten worden?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"van Chinese makkelij " is verkeerd verwoord. Ik bedoelde hier eigenlijk mee te zeggen: voor de Chinese markt. CE markering is nergens te vinden (in China gekocht) en vandaar deels ook de twijfel. Ik heb zelf niet veel verstand van electronica maar naar wat zoeken via google kreeg ik verschillende resultaten waarin werd aangegeven dat 220v op 230v aansluiten nadelige gevolgen kan hebben op de levensduur van het apparaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat zit er aan de ander kant van de kabbel? want bij c13 denk ik aan de apparaat kant van het snoer.
Reddie
6 jaar geleden
@Doorgeest91
"dat 220v op 230v aansluiten nadelige gevolgen kan hebben op de levensduur van het apparaat."
Dat geldt ook voor alle Nederlandse producten.
Maar je zult het verschil niet merken.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan geen kwaad. Veel toestellen zijn tegenwoordig op de Nederlandse markt van Chinese makkelij. Als het voltage klopt is er niets aan de hand.