Wat gebeurt er als ik mijn diepvries open laat staan als de stekker er nog in zit?

Dat vroeg ik mij net eens af.
Stel ik laat de diepvries (die nog aan staat) open staan,wat gebeurt er dan?
Bevriezen er ook gedeeltes buiten de diepvriezer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38.3K

Antwoorden (6)

Nee daar is de diepvries niet krachtig genoeg voor. De temperatuur in de diepvries zal dalen, en de motor blijft continue draaien, wat je veel stroom kost.

Toegevoegd na 40 minuten:
De temperatuur in de diepvries zal stijgen moest er staan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja natuurlijk. bedoelde ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha het viel mij niet eens op:p ik snapte hem :$ haha
Dan begint het ontdooingsproces en dat mag niet te lang duren want dan gaat het ten koste van de smaak van de levensmiddelen.
12 jaar geleden
Dat gaat je veel stroom kosten. Dus: meteen sluiten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de diepvries gesloten is onttrekt hij warmte aan het inwendige en geeft die warmte aan de buitenkant weer af aan de omgeving. Als je nu de diepvries open laat staan begint hij dus warmte rond te pompen. Wat hij buiten aan warmte afgeeft probeert hij binnen weer af te koelen.
Natuurlijk lukt dit niet want er komt meer warme lucht binnen dan hij af kan koelen. Hij blijft dus hard werken maar toch zal het inwendige opwarmen tot bijna aan de omgevingstemperatuur. Het kost alleen wat meer stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben dit toevallig van het weekend gehad.
De vriezer was niet goed dichtgegaan omdat hij te vol was. Hij had dus de hele nacht open gestaan.
Natuurlijk bevriest er niets rondom de vriezer maar de warme lucht in de omgeving van de vriezer zorgt voor enorm veel ijsvorming in de vriezer. Dus toen wij de volgende dag kwamen zaten alle bakken en de producten inde vriezer onder het ijs.
Beetje jammer, want nu kunnen wij alles gaan ontdooien en schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feitelijk het beste antwoord :) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik heb dat helaas ook ondervonden, maar met een fohn erbij is het ontdooien zo gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das ook waar, thanks voor de plussen :)
Dan gaat de diepvries min of meer als airco fungeren.
Dus de omgeving wordt koeler, maar het inwendige van de diepvries wordt warmer. Maar dat trekt die niet.
Uiteindelijk krijg je een iets koelere kamer maar een diepvriezer met ontdooide inhoud.