alcohol verdampt snel. dus als je even wacht met het gebruik van de oplaadsnoeren is er geen enkel probleem.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alcohol vervluchtigd. Maar het kan sowieso geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De damp is brandbaar en de alcohol zelf niet.
Juist daarom is het gevaarlijk en kan het dus zeker wel kwaad.
In de meeste gevallen niet.
Het is afhankelijk wat de isolatie van het snoer is en de hoeveelheid
alcohol.
De verhouding van alcohol is ook afhankelijk. (percentage)
Er is niet af te leiden of het snoer aan Europese eisen voldoet.
Een snoer kan bijvoorbeeld van papier/karton zijn.
Wanneer alcohol op papier komt kan het papier zwakker worden.

Op de vraag of het kwaad kan is het zeker Ja.
Voorbeeld: Wanneer er vuur in de buurt gebruikt wordt kan het brand veroorzaken en de oplaadsnoeren doorbranden.
Statische spanning of spanning uit het snoer zelf kan de alcohol ook laten verbranden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Damp van alcohol is licht ontvlambaar, de alcohol zelf is helemaal niet brandbaar.