Ik heb een nieuw fornuis gekocht. De oven moet voorverwarmdworden voordat hij in gebruik kn worden genomen. Maar hoelang?

Het betreft een SMEG fornuis met 6 pitten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Dat staat in de handleiding die je hebt gekregen.
ronron1212
7 jaar geleden
Er zijn zoveel types dat je een serie nummer moet geven om de handleiding op internet te zoeken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het goed is gaat er een lampje aan als je de oven aanzet. Dat lampje gaat (bij mij) uit zodra de oven op temperatuur is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is een gevoelsdingetje.... doorgaans zijn alle ovens met 10 á 15 minuten wel op temp.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gaat het om het voor de eerste keer dat de oven aan gaat,
of om voorverwarmen in het algemeen?
paulus811
7 jaar geleden
Mag hopen dat de leverancier je dat haarfijn kan vertellen.
Ritsuka
7 jaar geleden
als je de oven voor de allereerste keer in gebruik neemt, moet je de oven eerst schoonbranden. Heb je dat al gedaan? Gaat wel je hele huis naar plastic stinken, dus ramen open en afzuiging maximaal aan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank u voor alle tips. Het betreft een gloednieuw fornuis. Ik heb het fornuis 2 x laten voorverwarmen op 225 graden, plotseling gingen de ventilators in het fornuis werken.. schrok me te pletter.. ik zal m morgen nog een keer voorverwarmen, en dan waag ik me aan een appeltaart. Mijn eerste baksel !!! Bedankt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inbranden gebeurt op de hoogte stand/instelling, meestal is de rond de 250 graden Celsius. 225 is prima als dat de hoogste stand is, kan ie hoger dan zal ie weer gaan stinken als je die stand ooit gaat gebruiken. Voorverwarmen op 250 is niet voldoende, de oven mag echt een tijdje op die stand aan staan.

Antwoorden (1)

Dat voorverwarmen is nodig om de nieuwigheid er uit te branden. Reken op 30 minuten tot een uur op 200 graden.