Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kleding weegt 10 kilo?

Dus bijv. 10 spijkerbroeken + 5 overhemden + 5 pantalons + 5 t-shirts + 5 onderbroeken + 2 zomerjassen = ong. 10 kg.

(Ivm. aanschaf van een wasmachine).

Of bestaat er ergens een lijst hoeveel iedere kledingstuk ongeveer weegt? Ik weet dat het dan een schatting is (ligt aan de stof en maat).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
31.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nou met deze lijst moet je een eind komen:
http://members.home.nl/sidney.laracker/bagagelijst.htm

Voorbeeld (ze rekenen niet voor elk product steeds hetzelfde gewicht)
4 lange broeken 3,2
4 blousen 1,2
8 onderbroeken 0,8
8 (paar) sokken 1,6
12 T-shirts 3,6
= 10,4 kg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ooohhh ... dus met een wasmachine waar 10 kg in kan (dat zijn zowat de grootste wasmachines voor thuisgebruikers) hoeft de was maar 1x per maand gedraaid te worden, mooi zo! (Tenzij men 10 kinderen heeft -wat ik niet heb- dan is het een ander verhaal). Handig ... zo een lijst.
Inekez1
7 jaar geleden
Ja, wel een handige lijst! Maar voor een 1-persoonshuishouden is een wasmachine van 10 kilo niet handig!
Ik heb een kleine van 4,5 kilo en doe meestal 1 keer per week de was. Mijn zomerdekbed past er ook gewoon in, kussen ook. Maar het dikke winterdekbed gaat elk voorjaar even mee naar mijn moeder, die heeft een 7-kilo wasmachine. Uiteindelijk is gewicht ook maar een indicatie. Vol is vol, ook al weegt het niet zo veel.
Ga je wel 10 kilo wassen, zet er dan een droger naast. 10 kilo droge was is loodzwaar als je het uit de machine haalt en op een wasrek wil hangen. Dat redt je niet met 1 wasrekje.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding