hoe kan vuur ontstaan in een hete-luchtoven?

mijn vrouw wilde koekjes bakken in een combi-magnetron met alleen hete lucht (dus geen magnetron aan), op het metalen staketsel dat bij die oven hoort legde zette ze, na voorwarmen- een stuk alufolie met daarop de te bakken koekjes. Vrijwel onmiddellijk waren er vlammen in de oven. daarna bleken er gaten te zitten in de alufolie. hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dan denk ik toch echt dat de magnetronfunctie op dat moment (door een technische storing, of per abuis) áán heeft gestaan. Het vrijwel onmiddellijk ontstaan van vlammen en gaten in de folie wijst daarop.

Iets anders kan ik er niet van maken (of, in dit geval: zoals men vroeger zei: “lievere koekjes worden niet gebakken”).