wat is de functie van het derde zilveren knopje bij deze afzuigkap? (het waaiertje)

Merk van de kap is onbekend

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
De ventilatiestand, vermoed ik.

Het beste antwoord

Ik vermoed dat het knopje naast het lichtknopje betrekking heeft op de recirculatiestand. D.w.z. in deze stand wordt de lucht door het vetfilter gevoerd en daarna weer als twee gordijnen van gezuiverde lucht terug naar beneden, richting de bovenkant van het fornuis gevoerd.

Met de twee knoppen links daarvan wordt de snelheid dan verhoogd.
Of wellicht staat de kap dan meteen in een echte wegzuigstand naar buiten zonder recirculatie; dat ligt aan wat voor apparaat het is en hoe het ingebouwd is.
Met een afbeelding kan ik het misschien duidelijker maken: http://www.novynederland.nl/media/editor/r/r__350x263_Canto_Itho_jpg.png

En misschien is het toch wel mogelijk om het merk en type te vinden.
Omdat een aan de voorkant zichtbaar typeplaatje niet mooi staat, en het bij inbouw helemaal uit het zicht zou kunnen verdwijnen als het ergens anders buitenop zit, brengen fabrikanten het soms aan de binnenzijde aan. Het wordt dan pas zichtbaar zodra het filter uit de afzuigkap wordt genomen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Super, hier heb ik wat aan..bedankt!