Hoe vaak is het mogelijk dat losse witgoed-apparatuur compatibel om de plek van inbouw keukenapparatuur (koelkast / vaatwasser) over te nemen?

Ik ga verhuizen en waarschijnlijk wil ik mijn losse witgoedapparatuur gebruiken als vervanging van de bestaande flink verourdere ingebouwde witgoedapparatuur, mits de maten precies hetzelfde zijn. Ik krijg volgende week pas de sleutel en weet ook niet hoe ik hier achter moet komen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Gewoon wachten of bij de huidige huurders informeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
losse witgoed, bedoel je dan dat je vrijstaande apparaten wilt gebruiken, of wil je de oude vervangen door nieuwe inbouw. In dat laatste geval heb je voldoende aan het antwoord van Jackd, maten zijn veelal standaard, maar meet het voor de zekerheid even na. Dan gewoon bestellen en plaatsen
tinus1969
8 jaar geleden
Je huurt een huis met inbouwapparatuur? Vraag dan eerst even bij de verhuurder na of je die inbouwapparatuur wel mag verwijderen.

Het beste antwoord

Inbouw apparatuur heeft andere buitenmaten omdat het "omhulsel" er niet omheen zit dus zeg maar een kale vaatwasser of koelkast. Ook zijn vrijstaande apparaten vaak niet geschikt om in te bouwen vanwege de warmte afvoer. Kortom meestal kun je standalone apparatuur niet gebruiken als inbouw apparatuur
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel maten zijn standaard, sowieso de breedte. In de hoogte is vaak wel wat te veranderen in de kasten.
Een kleinere koelkast past ook wel, dan blijft er aan de bovenkant gewoon wat ruimte over. Eventueel kan je daar een plank op leggen.

Meten is zeker weten, maar om nou te gaan inbreken..
Als het leegstaat is het vaak mogelijk om alles op te meten samen met iemand van de verhuurder. Zodat je bijvoorbeeld al vloerbedekking kan bestellen.
Als er nog iemand woont gewoon aanbellen en vragen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Enige ruimte rond een koelkast is wel nodig, zodat deze zijn warmte kwijt kan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vooral achter een koelkast, met een aanvoer van onder en afvoer naar boven. Meestal zit de voorkant volledig ingebouwd, maar ook dat kan verschillen.