kan je een mobiele airco afvoerslang aansluiten op mechanische afzuiging in flat?

Zo ja hebben andere mensen in de flat daar last van?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
14.5K

Het beste antwoord

Ja, je zal een groot deel of zelf meer dan de beschikbare afzuigcapaciteit in beslag nemen door lucht in het systeem te blazen.
-bij de rest en ook in jouw andere ruimte gaat het minder goed afzuigen.
-bij een kleine installatie zal er uit andere punten zelfs hete lucht gaan uitblazen..

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel:
Ja het kan, maar het is een slecht idee en waarschijnlijk mag het niet.
om dezelfde reden heb je waarschijnlijk een passieve afzuigkap in de keuken. (dus een zonder motor)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Technisch zal het best wel mogelijk zijn om de afvoerslang aan te sluiten op de centrale afzuiging, maar de capaciteit van de afzuiging is een stuk minder dan de af te voeren warme lucht. Dus, het zou best wel eens zo kunnen zij dat anderen er last van hebben.
jc54
8 jaar geleden
Geen goed idee, het afvoerkanaal van de mechanische afzuiging wordt belast door te veel condensaat, kan dit niet goed verwerken. Een kattenluikje monteren waardoor de afvoerslang (verschillende lengtes te verkrijgen) naar buiten kan.