Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een koffiemolen aanschaffen, maar hoe weet ik of het voldoende fijn maalt?

Voor mijn espresso-automaat heb ik een bijzonder fijne maling nodig. Er zijn heel veel koffiemolens op de markt, maar ik zie nergens iets vermeld staan over hoe fijn de maling is. Hoe kom ik erachter wat de "maalfijnheid" is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
660

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

dit hoef je niet in te stellen. maar het gaat hier om de tijd.
hoe langer je de molen laat draaien hoe fijner je koffie zal zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben er vanuit gegaan dat je een elektrische molen aanschaft, en geen ouderwetse met zo'n slinger aan de voorkant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.kieskeurig.nl/koffiemolen/product/1119951-bosch-mkm6003/prijzen zo iets dus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt ook elektrische molens die de gemalen bonen 'uitspugen'. Dan kan je malen wat je wilt, maar fijner wordt het niet.
- van mij.
Nee, dat geldt alleen voor de snel-malertjes met zo'n schoepje. Boven die wordt de koffie niet gelijkmatig gemalen en kan de temperatuur te hoog oplopen en de smaak van de koffie bederven.
Een molen die wel aan de eisen voldoet heeft een zgn. maalwerk, zoals ouderwetse hand-molens dat hadden. Maar je hebt voor espresso een fijnere versie nodig.
Het best kun je eens naar een speciaalzaak in espresso-spullen gaan. Die kunnen je uitvoerig voorlichten (en je een goeie verkopen).

Toegevoegd na 1 minuut:
boven die + bovendien

Toegevoegd na 2 minuten:
Boven die = bovendien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding