Hoe komt het dat mijn waterkoker niet afslaat als ik er per ongeluk te weinig water in heb gedaan?

Ik moet er erg veel water in doen want doe ik er wat minder water in dan blijft hij doorkoken tot al het water op is. Pas dan slaat hij af.
Als ik er veel water in doe dan slaat hij wel tijdig af (dan zit er dus nog ruim voldoende water in).

Er staat niet aangegeven wat het minimum en maximum vulpunt is.

Toegevoegd na 31 seconden:
Ik vind dit niet zo erg maar ik vind het wel vreemd vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

waarschijnlijk staat bij een te kleine hoeveelheid het verwarmingselement niet helemaal onder water. En daar wordt ook de temperatuur van het water gemeten. Dat is de reden dat hij doorkookt, niet het hele element heeft dezelfde temperatuur als hij niet helemaal onder water staat. Bij voldoende water staat het hele element onder water en krijgt het dus bij verwarmen het water maar ook het hele element dezelfde temperatuur.
Er bestaan ook waterkokers waarbij het element verwerkt zit in de bodem, dan kun je ook hele kleine beetjes koken, anders zul je toch echt moeten vullen tot de kleinste hoeveelheid die op de waterkoker staat aangegeven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord maar zoals ik schreef staat er niets op de waterkoker aangegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dus zelf uigevogeld tot hoe ver ik de waterkoker moet vullen.

Andere antwoorden (1)

volgensmij gaat hij pas af bij een bepaalde hoeveelheid stoom, als je er dan te weinig water in doet gaat het door tot er genoeg stoom is en dan is waarschijnlijk dus al het water al weg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.