Mag je een koelkast elke avond afzetten?

Ik zit namelijk op kot, en mijn koelkast maakt veel lawaai waardoor ik soms moeilijker slaap kan vatten. Dus dacht ik nu elke avond voor ik ga slapen de stekker uit te trekken en dan weer in te steken als ik op sta.

Als dit niet kan, kent iemand eventueel een anders systeem of mogelijkheid die minder lawaai maakt?

alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als de koelkast goed dicht gaat, blijft die redelijk lang koel. Ook afhankelijk van de temperatuur in de kamer, in een kamer waar het 18 graden is gaat het langer goed dan een zolderkamer waar het in de zomer zelfs 's nachts >25 graden blijft. Zeker als je de koelkast wat kouder instelt, heeft ie wat meer speling voordat de temperatuur zo hoog wordt dat er dingen bederven. Doe de koelkast lekker vol of zet er een paar flessen water in. Let er wel een beetje op wat je erin bewaard, een keertje zure melk is niet zo erg, dat merk je vanzelf, maar met o.a. vis wel oppassen. Je zou er ook een timer op kunnen zetten, die stel je dan zo in dat ie een paar uur nadat je ingeslapen bent weer aangaat, waarschijnlijk slaap je er dan doorheen. Toegevoegd na 2 minuten: Daar heb je trouwens geeneens een timer voor nodig: zet de koelkast overdag flink koud, als je gaat slapen zet je hem minder koud, de koelkast slaat dan af en slaat pas weer aan als de kast wat opgewarmd is. Bij een goeie kast kan dat lang duren. En op deze manier kan het niet fout gaan, je kan hem zo ook niet vergeten weer aan te zetten de volgende ochtend.. Slaap lekker Toegevoegd na 3 minuten: Die laatste manier, kan je nu nog proberen. Over een uur is ie koud genoeg om een tijdje uit te blijven.