Mag je een koelkast elke avond afzetten?

Ik zit namelijk op kot, en mijn koelkast maakt veel lawaai waardoor ik soms moeilijker slaap kan vatten. Dus dacht ik nu elke avond voor ik ga slapen de stekker uit te trekken en dan weer in te steken als ik op sta.

Als dit niet kan, kent iemand eventueel een anders systeem of mogelijkheid die minder lawaai maakt?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7K
paulus811
9 jaar geleden
Soms maakt een koelkast veel lawaai omdat deze niet waterpas staat. Zet de koelkast waterpas en zorg dat alle pootjes de vloer raken, als een van de pootjes de vloer niet raakt krijg je onbalans en dat betekent meestal meer herrie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naast de goede tip van paulus811 moet je je afvragen wat er met de versheid van de spullen in je koelkast gebeurd als deze de hele nacht uitstaat (niet koelt).
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Gewoon de koelkast aan laten staan. Binnenkort raak je aan het geluid gewend en slaap je er gewoon doorheen. Sterker nog, je zult het gaan missen wanneer je ergens anders gaat slapen. Dat is ver te verkiezen boven wat je aan treft wanneer je een na weekendje bij je ouders terug komt om te ontdekken dat je de stekker bent vergeten in het stopcontact te doen. Geloof me ! Ik spreek uit ervaring !

Het beste antwoord

Als de koelkast goed dicht gaat, blijft die redelijk lang koel.
Ook afhankelijk van de temperatuur in de kamer, in een kamer waar het 18 graden is gaat het langer goed dan een zolderkamer waar het in de zomer zelfs 's nachts >25 graden blijft.

Zeker als je de koelkast wat kouder instelt, heeft ie wat meer speling voordat de temperatuur zo hoog wordt dat er dingen bederven.
Doe de koelkast lekker vol of zet er een paar flessen water in.

Let er wel een beetje op wat je erin bewaard,
een keertje zure melk is niet zo erg, dat merk je vanzelf,
maar met o.a. vis wel oppassen.

Je zou er ook een timer op kunnen zetten,
die stel je dan zo in dat ie een paar uur nadat je ingeslapen bent weer aangaat, waarschijnlijk slaap je er dan doorheen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Daar heb je trouwens geeneens een timer voor nodig:
zet de koelkast overdag flink koud,
als je gaat slapen zet je hem minder koud, de koelkast slaat dan af en slaat pas weer aan als de kast wat opgewarmd is. Bij een goeie kast kan dat lang duren.
En op deze manier kan het niet fout gaan, je kan hem zo ook niet vergeten weer aan te zetten de volgende ochtend..

Slaap lekker

Toegevoegd na 3 minuten:
Die laatste manier, kan je nu nog proberen. Over een uur is ie koud genoeg om een tijdje uit te blijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je koelkast ook een vriesvak heeft, daar kunnen de gevolgen ernstiger zijn als je die elke nacht uitzet.
Gebruik je die niet, dan kun je ook overdag er een paar bakken water inzetten die je 's nachts in het koelgedeelte zet, zo blijft ook 's nachts de temperatuur laag in het koelgedeelte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vriesvak had ik niet aan gedacht. (staat ook niks over in de vraag, maar inderdaad een grote kans dat die erin zit)
Ook dan weer afhankelijk van de kwaliteit,
in een *** vak kan het rond de 24 uur bevroren blijven, 8 uur gaat dan zeker goed.