op welke stand moet je strijken om textielstiften te fixeren?

Ik kan het nergens vinden! er staat gewoon strijken, maar ik heb sowieso al weinig verstand van strijken, en ons strijkijzer heeft meerdere standen....
alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
23.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Strijken op de warmste stand die het textiel mag hebben, welke dat is vind je in het labeltje in het kledingstuk.

Antwoorden (1)

Nieuwe stoffen moet je vóór het bestiften wel eerst een keer wassen. Na het tekenen de inkt eerst goed laten drogen. Daarna ga je het fixeren door het textiel 2 minuten aan de binnenzijde te strijken met een zo heet mogelijk strijkijzer. De hoogste stand, dus.
Na de fixatie kan het textiel gewoon gewassen worden in de wasmachine tot 60°C.
Amadea