Kan ik de aftapkraan van de boiler gebruiken als waterpunt?

Ik heb in een hok in mijn tuin een boiler hangen (80ltr) met onderaan een aftapkraantje (zie punt 16 op de tekening). Kan ik dit kraantje gebruiken als normale kraan voor bv de tuinslang?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In uw reactie zegt u dat u de boiler nog gewoon als boiler gebruikt. Dat betekent dat er warm water uit het aftapkraantje zal stromen. Dat lijkt me dus niet zo geschikt om de tuin mee te bewateren, nog afgezien van het feit dat het erg kostbaar zou zijn wat betreft uw energierekening. Bovendien zijn tuinslangen er niet op berekend dat er heet water door vervoerd wordt. Maar misschien was het al uw bedoeling eerst de boiler af te zetten. Dan is er nog dit nadeel: aftapkranen hebben meestal slechts een nauwe doorloop, waardoor u geen sterke straal kunt verwachten om lekker mee te sproeien. Ook de automatische vulklep geeft wat verzwakking van de waterdruk. Maar dat laatste kunt u al testen voordat u verder gaat experimenteren. Inderdaad, het afgetapte water zal weer bijgevuld worden, tenzij u de hoofdkraan dicht zet.