Welke converter-stekker moet ik hebben voor een Amerikaanse lamp?

Ik heb een (amerikaanse) bureaulamp op etsy gekocht, alleen was vergeten dat die natuurlijk niet in een NLs stopcontact past. Nu weet ik dat je soms een converter nodig hebt.. Aangezien er op het bijgeleverde peertje 100W 120V staat, heb ik dan naast een goedkope adapter (zoals bijvoorbeeld http://www.handyman.nl/product/scanpart-amerikaanse-reisstekker-vs-nl/2440010032/) ook een voltage converter nodig? Zo ja waar kan ik die voor een paar euro online kopen? Ik heb natuurlijk het liefst een converter dan ín de plug zelf als dit bestaat..

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je zou een verhuistransformator moeten gebruiken die van 230 V naar 130 V transformeert. Handiger is het om een 230 V lamp te zoeken die in de fitting past, maar dat zal moeilijk worden omdat Amerikaanse lampen bajonet fitting gebruiken in plaats van onze schroeffittingen.
De beste oplossing is mijns inziens om de fitting in de lamp te vervangen voor een schroeffitting en tegelijkertijd een snoer met Europese stekker te monteren. Als je de Amerikaanse lamp zou blijven gebruiken heb je sowieso een probleem als de lamp eens doorbrandt: die zijn hier ook nauwelijks verkrijgbaar.
Overigens worden 230 V lampen met bajonet fitting wel in Engeland gebruikt, daar zou je ze kunnen bestellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, dan kun je elke Nederlandse lamp gebruiken. De stekker zou ik gewoon afknippen en vervangen door een Nederlandse stekker. Dat is goedkoper en veiliger dan een verloopstekker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het aa
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het aantal Watt is afhankelijk van hoeveel licht je wilt. 100 W is het maximum, maar als gloeilampen hier niet meer makkelijk te vinden. Je kunt ook LED lampen gebruiken, zuiniger en gaan veel langer mee.