Kun je het water wat vrijkomt bij een airco veilig drinken of veilig aan de planten geven?

Het gaat over een split-airco met een buitengedeelte die behoorlijk wat water druppelt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.9K

Het beste antwoord

Het is condens water.
Zal nergens naar smaken maar dodelijk zal het niet zijn.
Ps heb het zelf nooit geprobeert.
Ben erg benieuwd naar de bevindingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee , water dat uit de afvoer van een airco komt is niet drinkbaar. Om het aan planten te geven zal geen problemen geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee,
De condensatoren van van aluminium, rvs en of andere metalen, gesoldeerd e.d. met legeringen die niet geschikt zijn voor leidingwater.
Het water is daarom vervuild met metalen en/of zware metalen.

Op de lange termijn schadelijk.
Ik zou het zelfs niet bij de planten gooien, hoewel dat waarschijnlijk wel kan.

Daarnaast is er de kans dat het besmet is met o.a. bacteriën, maar dat probleem kan je oplossen door het water te koken.