Mijn split unit airco heeft lang stilgestaan, ik denk dat de compressor moeite heeft met de opstart (zekering meterkast eruit) wat kan ik doen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Dat denk ik ook. Wat je kunt doen is een ferme tik met een hamer op de compressor geven, misschien komt hij dan los.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Denk dat de groep overbelast word.
Je zegt hij heeft een tikd stil gestaan.
Dan heeft alles wat meer moeite om op te starten.
Probeer een volledig vrije groep in het huis. Vaak is de wasmachne een aparte groep als die er dan nog steeds uit springt dan is er iets mis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het filter van de buiten unit schoonmaken en eens kijken of de druk van de koelvloeistof nog goed is.
Anders toch maar naar de monteur?!?