Die kan ook gewoon los staan, het kan er alleen wat lelijker uit komen te zien omdat hij bedoeld is om 'verborgen' te zitten (althans, de zijkanten).

Toegevoegd na 1 minuut:
Wees er alleen wel voorzichtig mee. Het is niet alleen minder mooi, maar het kan ook gevaarlijker zijn door scherpe randjes die niet helemaal zijn weggewerkt en bedrading die los ligt die je normaal niet aan hoort te kunnen raden.
Mocht je dit voor alleen jezelf willen lijkt me er geen probleem mee, mocht je in een huishouden wonen met ook kleine kinderen erin die eraan kunnen gaan zitten zou ik erg uitkijken!

Toegevoegd na 3 minuten:
En nog een toevoeging. In de bron zie je een discussie over mensen die ongeveer dezelfde vraag stellen als jij. Hier staan wat goede tips in over warmteafvoer en plaatsing. Maar in principe komt het er op neer dat het allemaal prima kan en dat er ook mensen zijn die het doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord ik weet nu even wat meer
ik kan hem nu gewoon zo neer zetten en gebruiken en dan kan ik hem later als ik mijn keuken ga opknappen dan kan ik hem netjes gaan inbouwen
heel hartelijk dank
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen probleem, succes met het opknappen van je keuken :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Houdt er wel rekening mee dat de buitenkant erg heet kan worden; bij een vrijstaande oven zit daar een isolatielaag tussen de binnenkant en de buitenkant. Die heb je nu niet...
Een inbouw oven kun je gewoon los wegzetten hebben wij hier ook een tijdje gedaan tijdens de verbouwing. Het enige waar je op moet letten is dat je hem niet op iets zet dat totaal niet met hitte om kan gaan. Denk hierbij aan plastic. Verder zou ik hem toch op termijn inbouwen ziet er gewoon beter uit. In de bron vind je een site waar wij een kast gehaald hebben als je hier iets besteld kun je het op maat van de oven laten maken en heb je voor een goede prijs een stabiele ombouw!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inbouw apparatuur is bedacht om een mooie gestroomlijnde keuken/ aanrecht te zien in je keuken.
Zowel de vaatwasser, als de wasdroger en de wasmachine, als het fornuis en de inbouwmagnetron en de inbouwoven, als het fornuis als de koelkast zijn van het zelfde materiaal gemaakt en even hoog/even diep [behalve een hoge koelkast , wel zelfde materiaal,maar hoger] Al deze apparatuur wordt speciaal gemaakt op maat gemaakt om één geheel te vormen.

Echter nergens staat dat jij de inbouwoven niet gewoon ergens anders los mag laten staan! Tuurlijk kan dat, misschien was de plek toch niet praktisch in tweede instandie en kun je een tijdje kijken hoe het bevalt als de oven dus gewoon in een hoek van het aanrecht staat.

Gewoon uitproberen, niks mis mee, vind je dat fijner of niet, daar gaat het om. Zie maar.