Als je magnetron op 50% zet, wordt het vermogen dan gehalveerd of is er slechts helft van de tijd toevoer van vermogen?

Dus magnetron met 800 Watt: wordt dit 400? Of blijft dat 800 maar 'straalt' het apparaat, met tussenpozen, maar de helft van de tijd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

Als je een magnetron van 800 watt op 50% zet, dan word het vermogen inderdaad gehalveerd, en word het 400 watt.
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Misschien hangt dat dan af van het merk/type, maar die van ons gaat op een lagere stand met tussenpozen werken, dus het gedeelte dat de magnetronstraling opwekt gaat steeds aan en uit.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat doet de mijne ook. Je hoort of hij echt aanstaat of eventjes uitstaat. Erg leuk om op die stand een marshmellow in de magnetron te doen, en dan te kijken hoe die afwisselend zwelt en krimpt.
Dit verschilt per magnetrons.
De wat oudere magnetrons werken vaak met gewoon vol vermogen, maar met tussen poses, de helft van de tijd in dit geval.
De nieuwere magnetrons stralen meestal gewoon met een aangepast vermogen de volledige tijd.

Mvg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een normale magnetron gaat bij minder dan het vol vermogen aan/uit,is the horen aan hete geluid wat de magnetron maakt.
Een inverter-magnetron, dit zijn meestal de duurdere, schakelt het vermogen
normale magnetrons schakelen aan/uit indien niet op vol vermogen ( is te horen aan het geluid dat de magnetron maakt). De duurdere inverter-magnetrons regelen het vermogen