zelfs nieuwe inductie pannen hebben een kromme bodem waarom zou ik dan mijn inductiegeschikte op gas gebruikte pannen niet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sinds kort kook ik op inductie, de inductie pannen zijn gewoon plat zodat het magnetisch veld overal grip heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eenmaal op gas gebruikt zijn ze niet meer bruikbaar voor inductie.

Antwoorden (1)

Omdat je op gas gebruikte pannen niet op een inductieplaat mag gebruiken. De gebruikte pannen zijn "aangetast" door het gebruik. Wanneer je ze op inductie plaat gebruikt, gaat deze stuk.

Toegevoegd na 1 dag:
Sorry, verhaal over stukgaan klopt niet (zie antw op reactie)
Wel zijn pannen met platte bodems beter geschikt voor inductie dan kromme, omdat deze beter contact maken met plaat en dus beter geleiden. Je ziet het aan het lampje, blijft dit knipperen, zijn de pannen te krom

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb vandaag een mail gestuurd naar bovenstaande website. Op de vraag of het kwaad kon op gas gebruikte pannen op inductie te gebtuiken niet moch. Was het antwoord day dat wel mag en dat de pannen zo vlak mogelijke moeten zijn voor beste resultast. Alle fabels uit de wereld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat veroorzaakt deze aantasting dan, voor mij is het antwoord op deze vraag niet duidelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt gelij! Ik ben het bij een deskundige nagaan vragen. Wist mijn "wijsheid"van diverse mensen die me waarschuuwde toe ik van gas overging op inductie. Antwoord was nee het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gelij=gelijk ;-) zul je wel gesnapt hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou da`s fijn om te horen. dan probeer ik het gewoon met mijn oude pannen. Die zijn nl nog vlakker dan veel nieuw verkochte goede inductie pannen zoals BK Tri-ply of Silit bijvoorbeeld. Er zijn wel echt vlakke pannen maar dan betaal je ook echt het volle pond van rond de 100 euro per pan. Dat vind ik wat overdreven....