Hoe krijg ik de ijzeraanslag (bruin) uit mijn waterkoker?

Het water bevat veel ijzer en het doorzichtige gedeelte is helemaal dicht.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Goed ontkalken met bijvoorbeeld azijn.
(Ik vermoed dat dat bruine gewoon ketelsteen is, en niet een "roest" laagje.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist. Gewoon een scheut goedkope azijn met wat water in die koker en koken maar.
Een paar keer herhalen.
Daarna zonder azijn nog een paar keer koken.

Andere antwoorden (1)

Je kunt die bruine aanslag verwijderen door gewoon een blokje Steradent in je waterkoker te doen en dan even laten koken. Zeker weten dat die bruine aanslag is verdwenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar ga je toch niet speciaal Steradent voor kopen,
als een fles azijn maar een fractie daarvan kost?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom niet, je kunt steradenttabletten kopen bij Action en zo duur is dat helemaal niet. Je kunt ze ook nog voor verschillende andere dingen gebruiken b.v. voor je glasgordijnen te wassen ik doe daar altijd een paar steradenttabletten bij zo worden ze weer stralend wit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Steradent kan men voor veel doeleinden gebruiken omdat het snel en goed reinigt. We kunnen hierbij denken aan:
Wit wasgoed waar vlekken in zitten
Extreem vuile handen en nagels
Glaswerk
Vazen
Serviesgoed
Toilet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://huis-en-tuin.infonu.nl/producten/101170-steradent-is-voor-meerdere-doeleinden-te-gebruiken.html