Wat zegt het aantal watt over een combimagnetron?

Ik zoek een combimagnetron uit en wil weten hoe dit zit: Is hoe meer watt een oven heeft, hoe meer vermogen? Hoe sneller gaar, dus goedkoper in energie, of zit dit anders? Wie legt mij dit uit?

Met andere woorden: Is hoe meer watt een oven heeft, beter en kan de baktijd dan naar beneden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Het vermogen (watt) zegt alleen iets over het magnetron gedeelte. En inderdaad, hoe hoger het vermogen, hoe sneller je iets opgewarmd krijgt.
Met de oven (het bak-gedeelte) heeft dat vermogen niets te maken. Bij het bakken moet je voor verschillende gerechten verschillend temperaturen en verschillende baktijden aanhouden. Als je de temperatuur hoger instelt, zoals je suggereert, heb je kans dat je de buitenkant verbrandt, terwijl de kern nog niet gaar is. Dus bij bakken is wel van belang dat je de tijden en temperaturen volgens het recept aanhoudt.
jc54
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Watt is een eenheid van elektrisch vermogen. Hoe hoger het vermogen, hoe sneller je over heet is. De baktijd kan dan naar beneden, mits deze de taarten niet zwart blakert.

De prijs in energie blijft hetzelfde. Een hoog vermogen kost meer geld per tijdseenheid dan een laag vermogen. Met een lager vermogen duurt het langer tegen een lager tarief. Per saldo maakt het dus niets uit.