Waarom gaat mijn verwarming niet aan?

Ik heb een verwarming in mijn kamer en ik heb de knop op 5 gedraaid. Op de draaiknop zit ook een zwart knopje in de vorm van een pijltje. Die heb ik ook ingedrukt. Ik heb de knop erafgehaald en dat pinnetje kan ik in drukken, dus dat zit ook goed. Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 42 seconden:
ik heb een foto toegevoegd

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien is, nu het wat warmer is, de ketel afgezet. Of slaat die alleen maar aan onder een bepaalde minimum buitentemperatuur. En dan kun je met die knop doen wat je wil, maar er gebeurt niets.

Als u dat centraal pinnetje kan bewegen en het op zijn uiterste uit positie staat dan komt het omdat de thermostaat te laag staat of de CV afgezet is. Mogelijks ook omdat uw radiator vol lucht zit of dat de waterdruk te laag is om de hoogte te overwinnen. Dus: 1) thermostaat verhogen. 2) CV aanzetten. 3) radiator ontluchten en water bijsteken. 4) water bijsteken tot de minimum druk. Dat "pijltje" op de knop is een zwart stukje plastic welke u kan versteken om als begrenzer in te stellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100