mijn wasmachine werkt niet meer, wat kan ik doen ?

hij doet niets meer als ik de knop draai (lampjes branden ook niet)
andere apparatuur in hetzelfde stopcontact werkt wel. er staat geen water in en verder lijkt er niets aan de hand, (behalve dat hij niet werkt) weet iemand een oplossing ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag aan een monteur :)

Antwoorden (3)

Een monteur bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die zijn meestal duurder dan een nieuwe machine, maar bedankt voor de handige tip !
Dan is er waarschijnlijk een storing in het bedieningspaneel. Dit kan een los draadje zijn of zo. Ik zou een monteur laten komen als je zelf niet technisch onderlegd bent (of iemand kent). Mocht je zelf willen kijken dan niet vergeten de stroom eraf te halen ;)

Een monteur kan je er wel bij helpen dus. In de link vind je ook advies.

Succes,
11 jaar geleden
Trek de stekker is uit het stopcontact en kijk is of die nog compleet en in goede staat is, het komt vaker voor dat bij een wasmachine de stekker verband is door vocht.

Is die nog goed kan er een breuk in de kabel zitten, maak het machine open (eerst stekker er uit) en kijk of de aansluitingen nog goed vast zitten daarna kan je kijken of de kabel nog heel is.

Krijg je op het uiteinde van de kabel spanning is de hoofdschakelaar van het machine stuk en dient deze vervangen te worden.