Hoe kan ik voorkomen dat mijn koelkast te koud word?

Ik heb een koelkast met bovenin een klein vriesvakje. Het vriesvakje gebruik ik eigenlijk niet meer. Het knopje waarmee ik kan instellen hoe koud het moet worden, werkt voor koelkast en vriesvakje tegelijk. Ik merk dat de koelkast te koud is. Maar als ik hem op een lagere stand zet, ontdooit het vriesvakje en is de hele koelkast nat door het water dat uit het vriesvak komt. Het vriesvakje is niet apart uit te schakelen.
Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

'Even' het vriesvakje goed ontdooien, en als die vrij van ijs is kan je alles lager instellen. Loopt het vriesvakje ook niet meer leeg :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat tips voor het ontdooien: http://m.goeievraag.nl/vraag/28087?from=www
Als u het vriesvak niet (meer) gebruikt kan u daar beter een kartonnen doos, oid, instoppen. Het te koelen volume is dan veel kleiner en uw kast zal minder verbruiken en veel beter te regelen zijn.