Mijn magnetron heeft aan de binnenkant roestplekken, wegdoen of is het nog te repareren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ie nog doet waar ie voor gemaakt is houden, en anders wegdoen. Repareren is tegenwoordig vaak niet meer lonend. Vaak kan je beter een vervangend 2e handsje kopen voor de prijs van een pot verf.

ik zou hem wegdoen,want hij kan als hij draait gaan vonken ,zo als hij ook vonkt als je iets met een goud randje er in zou zetten,en repareren lijkt mij geen optie

Dat is niet altijd roest maar het kunnen ook vetspatjes zijn die nu verbrand zijn. Dus eerst even inspuiten met een "Barbecue en ovenreiniger", een flik stuk laten inweken en proper wrijven met een natte doek, eventueel herhalen tot alles weer blank staat. Ook de "antenne", dat is dat mica plaatje, regelmatig kuisen. Toegevoegd na 2 minuten: Vergeten vermelden dat dit geen ijzer is maar inox en dus niet kan roesten !

De magnetron niet meer gebruiken. Het is niet ondenkbaar dat er roestdeeltjes in het eten terecht komt tijdens het gebruik van de magnetron.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100