Wie heeft er ervaring met het verbruik van een zibro kachel type 229 laser?

Ik ga deze kachel gebruiken als verwarming in huiskamer. Nu probeer ik te achterhalen wat deze kachel verbruikt bij z'n 18 graden verwarmen.op de website staat alleen mini/maximaal aangegeven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

[Bevestiging ervaring]

I've been there ;)
Ik heb mijn Zibro laser vorige winter ook als hoofdverwarming gebruikt en me afgevraagd wat ik nu per uur gebruik in euro´s

Het hangt van het apparaat af (wanneer deze afslaat), de tempratuur in je huis, de ruimte die deze moet verwarmen blablabla...
Berekenen x / m3 bedrag in euro blabla...

Ik hou niet zo van rekenen xD

[Antwoord op de bijgevoegde tekst]
Dus bedacht na veel te moeilijk nadenken dat ik de jerrycan van 20L die ik koop voor €29 kan delen door het aantal tanks ik ermee kan vullen (mijn tank is 1,5L)
Het enige wat ik dan hoef te doen is bij te houden hoe lang ik met 1 tank doe, dan kan ik makkelijk berekenen wat het gemiddeld per uur kost, hoeveel liter ik per uur gebruik, enz...

[Nawoord]
Dit is leuker en makkelijker (als je van simpel houd in je vrije tijd) plus de praktijk geeft een beter beeld omdat als je het theoretisch doet makkelijk bepaalde variabelen vergeet.

Hou er rekening dat je kosten dalen of stijgen naar mate de tempratuur stijgen of dalen, de ene winter hier in nederland is de andere niet ;P