Wasmachine Nordland WA8146 geeft foutcode 5x rood en 1x groen. Wat is er kapot?

Wasmachine stond vol water, pompte water niet weg. Alles schoongemaakt, filter is schoon en pomp draait handmatig wel. Bij aanzetten wasmachine gaat start/standby knop groen knipperen. Verder gebeurt er niets.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de sensor die de wateruitlaat bewaakt defect.
Hoeft niet perse die sensor te zijn, de machine heeft meerdere sensoren die het wasproces bewaken.
De electronica geeft aan dat er iets mis is en blokkeert nu de machine.
In de handleiding wordt helaas niets over foutcodes vermeldt dus is het gissen wat er precies aan de hand kan zijn.

Mogelijke oorzaken: -Laaddeur niet goed dicht of verregelingsensor defect.
-Waterinlaat dicht of verstopt. (staat de kraan open? of zit
het waterinlaatfilter verstopt?) De machine detecteert dan geen water en stopt.
- Waterniveau regeling (sensor) defect.
- Wateruitlaat verstopt of geblokkeerd.

In deze gevallen gaat het rode lampje dus knipperen. Het groene lampje betekent alleen dat er stroom op de machine staat.

Voor de juiste diagnose neem je het best contact op met de leverancier van de machine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zie de gebruiksaanwijzing op http://www.gebruikershandleiding.com/Nordland-WA-8146-IMP/preview-handleiding-209628.html?page=0021#boven en volgende ?

Heb je knopje 5 opnieuw ingedrukt nadat je eea het gedaan om het probleem te verhelpen ? Afvoerslang niet geknikt ?