Het lampje van mijn koelkast is heel warm een daardoor de bovenste plank + spullen erop ook, hoe kan ik dit probleem oplossen?

Sinds enkele dagen is de bovenste plank erg warm en de overige treden ook warmer als normaal, waardoor de melk er niet echt lekkerder op gaat smaken. Net voelde het lampje ook heel erg warm aan. Is mijn koelkast kapot of kan ik dit probleem simpel oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuw lampje erin gedaan en hopen dat hij nu minder warm wordt. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deur van de koelkast sluiten zodat het lampje weer uit gaat?

Antwoorden (6)

Lamp vervangen door een lamp die niet warm wordt lijkt me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thermostaat lijkt defect,best eens laten nakijken door technieker.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thermostaat? Heeft dat met het lampje te maken dan?
fremar
11 jaar geleden
Niets,maar wel met het warm lopen van de koelkast.
Controleren of het lampje uitgaat als je de deur sluit. Normaal heeft het lampje niet de tijd om zo warm te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, maar hoe controleer je dit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijvoorbeeld door:
1) met je vinger op het knopje te drukken
2) door je fototoestel in de koelkast te leggen en met de zelfontspanner een foto te maken.
3) koelkast leeghalen, er zelf in gaan zitten en het deurtje dichttrekken (vergeet dan geen sjaal om te doen)
etc...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1, was ook mijn eerste ingeving. Van even de deur open en dan weer dicht kan dat lampje nooit zo heet worden als de schakelaar goed werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen al het feit dát de lamp heet wordt geeft aan dat de lamp niet uitschakelt als je de deur sluit. Oplossing voor het probleem: schakelaar repareren of het lampje verwijderen.
Dan lijkt het er op dat er een probleem is met het schakelaartje van je lampje, want hij hoort alleen aan te gaan als je de koelkast open doet. Dat is zelden lang genoeg om het lampje echt warm te laten worden.

Blijft de deur misschien op een kiertje staan? Dan kun je kijken of dichtduwen helpt, of dat je iets kunt veranderen aan de afstelling van de deur, of dat je de magneetrubbers van de deur kunt vervangen.

Anders moet het schakelaartje misschien gerepareerd worden. Als dat niet kan, zou je het lampje ook nog kunnen vervangen door een led-lampje. Die geven nagenoeg geen warmte af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, prima antwoord.
neem het oude lampje mee naar een gamma of zoiets , daar zijn lampen te koop in LED ook met schroefdraad , ook blokker heeft tegenwoordig veel , drie voordelen LED geeft geen warmte af , en gebruikt veel minder stroom en gaat jaren mee , nadeel ze zijn wat duurder in prijs , suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met de open/dicht tijden van de gemiddelde koelkast duurt het eeuwen voor je de stroomkosten terugbespaard hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een lampje in een koelkast is zo klein dat er niet een LED-variant voor te vinden is die onder het kapje past.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@AdrieK. Inderdaad. Dan ben je al drie koelkasten verder.
Er zit er schakelaartje die bedient word zodra de deur dicht/open gaat

Als de deur bijna dicht is zul je door de kier zien dat het licht uit gaat ( als het goed is

Gaat ie niet uit zul je het knopje op de schakelaar op een andere stand moeten zetten (aan/uit/schakelend)

Nu kun je nog eens de deur op een kiertje kunnen zetten en moet je kunnen zien dat het lampje uit gaat

Als ie toch niet uit gaat zou ik liever geen lampje in de koelkast hebben, als de plek waar de koelkast staat goed verlicht is heb je dat lampje niet echt nodig.

Lijkt me niet dat het aan de rubbers ligt, het schakelaartje werkt ruim voor de deur helemaal dicht is al en niet op de laatste 3 of 4 mm