Is de Senseo gevaar voor ontploffing?

ik hoorde van wat mensen dat er senseos zijn die kunnen ontploffen, nu vroeg ik mij af of deze dan wel ok zijn

1. http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=42305&productId=132241

2. http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=42305&productId=132938

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Waarom zou die ontploffen? Ergste wat bij mij gebeurde is lekkend water
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, en over welke heb je het dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een type geweest waar dat voor gelde... Maar dat was een van de eerste types.., google maar eens
Ritsuka
11 jaar geleden
Volgens mij dat oudste type. Daarna kwam een vierkante (die hebben mijn ouders) en nu is er weer een nieuwe in de winkel

Antwoorden (3)

Het lijkt mij dat deze apparaten wel in orde zijn. In de eerste vier jaar werden er wereldwijd meer dan 15 miljoen exemplaren verkocht , en mochten er problemen zijn zouden ze lijkt mij wel uit de handel genomen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ontploffen is een groot woord, maar een aantal jaren terug heeft Philips een groot aantal Senseo apparaten teruggeroepen. Klanten die er al 1 hadden gekocht konden hem gratis opsturen waarna ze hem gerepareerd en al retour kregen.

Hierbij een stukje uit het artikel dat destijds op nu.nl heeft gestaan: "Van de betrokken modellen zijn ongeveer een miljoen in Nederland verkocht. Deze zijn geproduceerd tussen juli 2006 en november 2008.
Het probleem kan optreden bij een combinatie van zware kalkafzetting en een haperend veiligheidsmechanisme. Door de kalkafzetting kan een ventiel worden geblokkeerd, waardoor de druk die in het apparaat wordt opgebouwd niet kan ontsnappen.
In combinatie met een haperend veiligheidsmechanisme zouden onderdelen in het rond kunnen gaan vliegen, aldus directeur Harry Hendriks van Philips Nederland."

Het gaat dus om oude apparaten, als je nu een nieuwe Senseo wil kopen dan heeft hij dit probleem zeker niet, want dat is inmiddels natuurlijk bij de fabriek al opgelost. De apparaten waarnaar je verwijst kun je dus gewoon kopen zonder dat je bang hoeft te zijn dat hij zomaar ontploft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let erop dat het apparaat een zogenaamde kalkindicator heeft. Dat is een lampje dat gaat branden zodra u het apparaat moet ontkalken. De nieuwste Senseo's hebben zo'n kalkindicator.
Als u tijdig ontkalkt volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing kan er niets mis gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor deze tip!