Zonnehemel Prosun is op 1 lamp na opgebrand,wat nu te doen?

Wij hebben een Prosun zonnehemel,12 lamps en inmiddels zo een 20 jaar oud.Hij deed het het altijd prima tot laatst er nog maar 1 lamp brandde. Wat is nu de oplossing,ik kan natuurlijk 12 nieuwe lampen(en 12 nieuwe starters!) aanschaffen maar voor het zelfde geld doet hij het dan misschien nog niet omdat er wellicht iets anders aan de hand is.Iemand een idee? Met dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Ineens 11 van de 12 lampen kapot lijkt me geen toeval.

Probeer die ene goeie eens in plaats van een van de andere. Als dat werkt dan zijn het toch de lampen, maar ik denk dat er ergens een draadje o.i.d. los zit.

Een zonnehemel zit verder redelijk simpel in elkaar, dus die eventuele losse draad moet je wel kunnen vinden.
(stekker eruit als je hem open schroeft!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De buizen van een zonnehemel dienen jaarlijks vervangen te worden daar de afgifte van UV licht sterk vermindert is en de duur om een teint te krijgen enorm vermeerdert.

U zou kunnen beginnen met 1 tl-buis te vervangen en zo te kijken of hij nog werkt op de andere contactpunten, werkt dat kan men het beste elke maand 1 nieuwe tl-buis aanschaffen en telkens de oudste buis vervangen, heeft men het hele jaar plezier van de zonnehemel.

Zorg wel dat je de juiste tl-buizen hebt met de juiste UV uitstraling, huidkanker ligt anders op de loer.