Bestaat er een vlizotrap speciaal voor ouderen?

Ik moet op school een project om een betere vlizotrap te maken speciaal voor ouderen. Heeft iemand ideeën of kent iemand al een speciale vlizotrap voor ouderen?

Alvast Bedankt,
Mister Anoniem

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

ken ik niet
het enige wat ik kan bedenken is :goede antislip treden
en iets als steun als je op zolder staat en de trap af moet. Je moet achterwaarts die trap af, dus iets om je aan vast te houden, een echte uitklapbare leuning aan de trap zal wel teveel gevraagd zijn
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, maar een leuning aan de trap is natuurlijk juist WEL een vereiste bij ouderen. Dus een vaste leuning op zolder, die dus gewoon blijft staan en een leuning aan de trap zelf. Anders is het mijns inziens totaal ongeschikt voor ouderen.
Neen, een vlizotrap is voor niet-ouderen al een levensgevaarlijk ding. Als je echt wat zou willen betekenen: een vlizotrap met stoelliftje, maar dat is technisch HEEL moeilijk. Maar je vroeg om ideeën...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u
Je zou kunnen denken aan een trap die elektrisch in- en uitklapt.
Ook moet je zorgen voor extra veiligheid, ter voorkoming van vallen. Men moet zich dus vast kunnen houden aan een leuning (misschien van dik scheepstouw),.

Persoonlijk zou ik liever kijken of het mogelijk is om een vaste trap te plaatsen.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u
Meeste vlizotrappen moet je uitklappen, dat kan een probleem vormen voor mensen die niet zo stevig meer op hun benen staan of de nodige spierkracht in hun armen missen.
Een trap die na een druk op de knop zelf het luik opent en die zichzelf uitschuift zou een hele verbetering zijn en natuurlijk mag een leuning niet ontbreken. De leuning mag dan niet te hoog zitten zodat mensen niet in de verleiding komen om met hun gezicht van de trap af af te dalen; achterwaarts afdalen is altijd veiliger en verkleint de kans op vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij moet inderdaad met een druk op de knop staan en opgeborgen worden,
stevige leuningen hebben,
antisliptreden,
duidelijke kleuraanduidingen, zodat de treden goed zichtbaar zijn,
onderaan een soort airback, die uitspringt als de persoon valt en deze dus op een soort luchtmatras terechtkomt.

Ik denk dat deze plannen niet uitvoerbaar zijn, in verband met hoge kosten, maar het zou de oplossing zijn voor bejaarden en mensen met een beperking, die geen vaste trap kunnen plaatsen,

succes met je project!