Heeft iemand eentip om het geluid van een analoge klok af te zwakken?

Wij hebben een nieuwe analoge klok. Nu valt het op dat hij welerg veel geluid maakt. Is hier iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
29.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vertel even wat voor klok. Slinger, staart, opwind...
Maak eventueel een foto. Zet het ding in de kast.
Pak hem in in een deken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gewoon een klok op batterijen, dus geen slinger, opwind of digitaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef het een paar dagen en je hoort het geluid niet meer.
burgos
11 jaar geleden
Ja dag,wij hoorden hem na 6 weken nog harder tikken.

Antwoorden (4)

Een tip om het tikkende geluid van een analoge klok af te zwakken is :
Wanneer het een klok is, die je aan de muur hebt hangen, zou je kunnen proberen er een stuk `piepschuim` er achter te bevestigen. (natuurlijk wel zo, dat het niet te zien is.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreselijk,wij hadden ook zo,n klok gekocht,je word gek van dat getik.
Wij hebben de seconde wijzer eraf gehaald,die tikte bij ons zo erg.
11 jaar geleden
Bedek de achterkant met een doek of washand, dit dempt het geluid.

Maar mocht je er dan nog last van hebben, geen probleem. Na een tijdje treed een verschijnsel op waardoor je er geen last meer van hebt. Dit verschijnsel heet gewenning. Je zintuigen (in dit geval je gehoor) krijgt signaaltjes (prikkels) van het tikkende geluid. dit word omgezet in inpulsen. Inpulsen leiden naar de hersenen zodat jij "hoort"

Maar als er steeds hetzelfde signaal wordt gegeven, "vergeten" de hersen het. Net zoals je je kleding niet meer voelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer is een andere mindset! Misschien is dat getik wel heel gezellig! Als je er gewoon naar luistert bijvoorbeeld, zonder er iets bij te denken, dan zal je gaan ontdekken dat je verschillende 'melodieën gaat horen. Het continue aanwezig zijn van die klok is juist een baken, als je die hoort weet je dat je op de goede plek bent. Dat is een heel andere benadering dan bijv: #$&%klok ook! Probeer het is een tijdje. En grote kans, dat als die klok dan ooit is weg is of stuk gaat, je het vertrouwde getik heel erg mist!