wat is goede eierkoker?

wij hadden een eierkoker maar die is stuk gegaan, hij was ook niet zo goed want een zachtgekookt eitje was dan we een zachtgekookt en dan ronduit hard.
wie heeft een suggestie voor een goede eierkoker?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pannetje met water doet het ook goed hoor. Heb je het helemaal zelf in de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet mee eens, deden wij vroeger ook, maar werkt evenmin goed. je moet tijd in de gaten houden en het maakt verschil of je veel of weinig water in pannetje hebt. zelfs als je effectieve kooktijd in de gaten houdt ben je niet zeker. je moet er bovendien bijblijven wil je effectieve kooktijd in de gaten houden. veel gedoe!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt ook aan het formaat van het ei!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tjonge jonge, wat een toestand. Ik kook al mijn hele leven eitjes in een pannetje en heb nooit problemen. En dat je erbij moet blijven... Tja, dat moet je met al het eten dat je klaarmaakt, tenzij het een pizza is die je in de oven doet en na 20 minuten weer eruit haalt.
Maar ja, koken is mijn hobby en 5 minuutjes naast een pannetje water wachten zie ik niet als heel veel gedoe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede opmerking Dounja, ik zou er een antwoord van maken als ik jou was!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het de moeite niet TegenXinnig... Mensen willen gemak, dus ik laat ze maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af wat er precies gemakkelijk is aan weer een kastvullend apparaat er bij voor op het aanrecht. Nou had vraagsteller al wel zo'n ding, dus ik neem aan dat het geregeld gebruikt werd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, Stippel, ze doen maar. Ik maai het gras ook nog met een handmaaier, doe de kantjes met een heggeschaar en hark vervolgens alles bij elkaar met een grashark. Mijn buurman, met net zo'n groot (of klein) stukje gras, heeft een elektrische maaier met opvangbak, en een kantjesmaaier. Twee redelijk grote elektrische apparaten. Dat wat ik doe is goedkoper en (voor mij) gezonder.

Het beste antwoord

Kieskeurig heeft alle eierkokers netjes op een rijtje gezet qua prestatie. De Krups F 234 70 kwam als beste uit de test, direct gevold dor Steba EK2. voor de complete test verwijs ik graag naar mijn toegevoegde link waar ook een prijsindicatie wordt gegeven.
http://www.kieskeurig.nl/eierkoker/alle
Let wel: naar mate de eieren ouder worden zakt de dooier waardoor je een harde dooier kan krijgen en de rest een z.g. 'snotei' wordt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een dergelijke reactie kom je verder! veel reacties gaan uit van het eigen vooroordeel, deze reactie zet je op het spoor!

Andere antwoorden (5)

Diverse merken zijn beschikbaar en het hangt een beetje van uw voorkeur af want in principe is elke eierkoker goed.
Het probleem is dat de timer niet altijd nauwkeurig is maar dat komt hoofdzakelijk door versheid en het volume welke zelden hetzelfde is.
Als u vaststelt dat u eitje telkens te hard is dan moet u niet jaren blijven kafferen op dat toestel maar uw waterhoeveelheid aanpassen.
Desnoods op uw bekertje zelf streepjes zetten per hoeveelheid eitjes en per zacht/medium/hard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ei er in doen, beetje water erbij , bovenkant erop draaien en hem in de magnetron zetten. Wacht even en ping! Perfect gekookt ei zonder barsten en precies naar wens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe de eieren altijd in een (steel)pannetje, zodat ze net onder water staan. Als het water kookt, drie maken zacht laten koken en heerlijke eitjes.
Waarom geld uitgeven aan zoiets eenvoudigs?

Toegevoegd na 3 uur:
drie minuten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi antwoord +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hou persoonlijk meer van een 8 minuten eitje, net niet hard, maar wel in schijfjes te snijden, vind zo'n ding ook onzin +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zeker niks te doen de hele dag. ik vraag niet hoe het ook zou kunnen maar wat een goede eierkoker is. zit niet te wachten op dit soort antwoorden.
als ik aan het wandelen ben en ik vraag de weg, wil ik graag een antwoord en niet de opmerking dat ik beter thuis had kunnen blijven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Tilborghs, ik vind mijn eierkoker nog altijd de beste en hij kost niets. Wil je een andere: kijk bij Blokker of de HEMA.
Een pannetje water en een eierwekker (dat ding heet niet voor niks zo). En tegenswurrigs zijn er ook van die eiertimers die je bij in het water gooit, aan de verkleuring van de timer kun je zien hoe hard je eitje is. Te koop bij de Action voor 1,50.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal zo'n ei er echt wakker van worden dan? +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plus van mij, heb al jaren zo'n ding werkt prima
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die heb ik ook! Maar je moet er wel steeds heen lopen, en als je even gaat zitten en watanders gaat doen dan ben je dat ding weer zo vergeten, dus echt handig is het niet... je moet er wel bij blijven... of regelmatig kijken.
De princsess eierkoker is prima je kunt hem ook tegelijk als stomer voor kleine portie`s groenten gebruiken dus 2 in een.

Toegevoegd na 21 minuten:
princess typenummer 261908 ooit als beste getest in 2007