Hoe kan ik op een voedsel veilige manier vocht onttrekken in de koelkast?

Ik wil een taart van fondant in de koelkast bewaren, alleen nu is de fondant wat nat geworden van de koeling. Wat kan ik in de koelkast zetten of doen om het vocht weg te trekken. Zijn er ook speciale koelkasten die dit tegen gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat even weten of het gelukt is!

Antwoorden (2)

U kan die taart onder een stulp zetten en er klontjes suiker bijleggen. Die nemen het vocht op.
Ik doe dit ook altijd on het vocht weg te houden in een bewaardoos met bv kaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat je ook zou kunnen doen is de taart in een kartonnen doos zetten, net als een taart die je koopt.

karton neemt heel makkelijk vocht op en zal daarmee het vocht bij je taart reguleren zodat er geen druppels e.d. op ontstaan.

zorg er wel voor dat het karton dat je gebuikt schoon is, eventueel kun je aluminiumfolie of huishoudfolie over het "deksel" trekken zodat er geen karton rechtstreeks boven je taart zit.