Mijn koelvriescombinatie is aan vervanging toe. Wat is beter?

Ik twijfel tussen een koelvriescombinatie of een koelkast en een aparte vrieskist. Als je uitgaat van eenzelfde inhoud van het vriesgedeelte wat zijn dan de voor- en nadelen?
Ik heb ruimte genoeg dus dat is geen punt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Met de vraag welke geschikt zou zijn voor jou, dat weet je zelf het beste denk ik.
Doe je 1 keer in de week boodschappen waardoor je veel moet invriezen. Dan kun je kiezen voor een grotere vriezer (meer dan 5 lades). Grotere vriezers zijn niet zo veel te vinden in combi's dus dan kom je al gauw uit op 2 losse apparaten.
Doe je vaker boodschappen in de week en koop je veel vers, dan is het verstandiger om een grotere koelkast te kiezen. In dit geval kun je dan beter gaan voor een combi omdat deze vaak grotere koelkast inhoud heeft en een wat kleinere vriezer. Een grote vriezer is in dit geval niet nodig.
Kijk dus vooral naar wat je nodig hebt en koop niet te groot. Is zonde van je ruimte en van het gebruik en de kosten.
Ikea verkoop trouwens goede koelkasten en vriezers voor een mooie prijs, en ze geven 5 jaar garantie. Ik heb er ook 1 en ben er super tevreden mee. Ze hebben mij daar hetzelfde advies gegeven. Ik heb uiteindelijk voor een combi gekozen ivm ruimte in de keuken (ik hield zo meer over voor mijn nieuwe servies en pannen) en eigenlijk had ik toch niet zo'n grote vriezer nodig. Ik dacht eerst van wel, maar de ikea medewerker heeft voorkomen dat ik teveel geld ging uitgeven aan iets wat ik niet nodig had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat er geen verschil daar tussen is. Het enige is misschien als je het apart doet en er gaat er 1 kapot dat je van het andere nog wel gebruik kunt maken. En het dus niet allebei kapot is op hetzelfde moment
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een combinatie zal over het algemeen wat goedkoper zijn dan 2 losse apparaten.
Dat zou een punt van overweging kunnen zijn.