Met welk middel kan je het beste toetsenbord van je computer reinigingen? Milieuvriendelijk en goed voor de portemonnee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn methode:
Heet water met ammoniak, oude tandenborstel.
Snel reinigen en daarna goed uitzwaaien en op z,n kop laten drogen.
A technisch? De toetsen NIET demonteren.
Sommige systemen zijn zo ingenieus, dat het geen appeltje eitje is om de toetsen er heel uit en in te krijgen.
Dit is echt de goedkoopste manier.
Er is ook ,whiteboard spray, en dat is ook op water/ammonia basis. (werkt zeer goed)
Laat nog ff weten hoe u het heeft opgelost.

Het beste antwoord

bij supermarkt e.d kun je heel goedkoop vochtige schoonmaakdoekjes kopen.......en dan heel voorzichtig......toets voor toets aantippen!
GEEN ammoniak gebruiken of nadere agressieve middelen gebruiken.......letters gaan eraf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het toetsenbord krijg je schoon met een wattenstok met een vleugje ammonia.

Maar dippen in een gewoon sopje doet het ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vergeet er bij te vertellen dat Oma wel met een schroevendraaiertje de toetsen er eerst uitsloopt. Citaat uit jouw link:
Voor het schoonmaken van een toetsenbord haal ik altijd de toetsen eruit (met een klein schroevendraaiertje). Daarna stop ik ze in een wasnetje en gaan ze in de wasmachine bij de gewone was en daarna ook nog eens in de droger. Je "lege" toetsenbord stofzuig je verder schoon, toetsen terugplaatsen en je hebt een nieuw toetsenbord!
Einde citaat.
burgos
12 jaar geleden
Smet vrees??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ammonia is niet bepaald milieuvriendelijk zoals vraagsteller vraagt.
Met water.

In een sopje en met een zachte borstel.
Goed afspoelen onder een lopende kraan.

Droog zwieren en dan goed laten drogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt hem ook helemaal uit elkaar halen en dan alle onderdelen los en apart gaan wassen.

Kijk maar hier:

http://www.techzine.nl/tutorials/5/hoe-je-toetsenbord-schoon-te-maken.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben er niet van overtuigd dat dit de beste oplossing is. Je omet sowieso zorgen dat er geen kortsluiting kan komen, dus er mag geen stroom op staan. Je moet dan echt zeker weten dat al het vocht en water eruit is voor je deze kunt aansluiten. Er zijn betere methoden. In de link wordt uitgelegd hoe je de toetsen kan wassen als je alles los haalt.
Microvezeldoekje, lauw water en wattenstaafjes. Microvezeldoekje in lauw water (geen schoonmaakmiddel gebruiken) goed uitwringen en poetsen maar, blinkt nadien als een spiegel :)