Moet er iets onder een losse gaskookplaat geplaatst worden tegen de warmte?

Toen we een nieuwe kookplaat hebben gekocht, hebben we die zelf geplaatst in het werkblad. Vandaag rook het alsof er iets aan het branden was. onder die plaat zitten keukenkasten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het komt door ons dampkap.

Het beste antwoord

Meestal zit er een gat in het keuken blad, daar valt de kookplaat in, zo kan ie genoeg warmte aan de onderkant kwijt, er hoeft dus niets onder. Als hij boven op een houtenplaat rust, zou het wel eens te heet kunnen worden, dan zal er een hitte werende laag tussen moeten.
Overigens zou die (montage)informatie ook bij de kookplaten moeten zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, er zit een gat in het werkblad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zat idd een laag op, maar het ligt aan ons dampkap. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Misschien hebben de kasten of het werkblad een plastic toplaag, wat ook nog zou kunnen is een soort folie dat nog op de kookplaat geplakt zit tegen het krassen tijdens transport.

Saludos !