Hoe kan het dat de aardlekschakelaar soms in grijpt als ik mijn heteluchtoven aan heb staan? en kan ik hier wat aan doen?

Het gebeurt lang niet altijd dat de aardlekschakelaar ingrijpt als de oven op 175 graden staat. als ik m hoger zet dan gebeurt het bijna altijd (dus ik zet m nooit hoger dan 175..)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een defect aan het huishoudelijk apparaat kan hier aan ten grondslag liggen, alsmede een veroudering van de elektrische installatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien heb je als dat gebeurt andere apparaten aanstaan die ook veel stroom gebruiken en dan kan je net het niet aan. Kijk eerst even wat er nog meer aanstaat voor je de oven inschakelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel dan denk ik dat Sxiopo het bij het rechte eind heeft dat er iets stuk of verouderd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij kan bij overbelasting nooit alleen de aarlekschakelaar ingrijpen. wel is het mogelijk dat de stop doorbrand én de aarlekschakelaar omgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welke eeuw leef jij Ale? Mijn flat staat er al 14 jaar en wij hebben helemaal geen stoppen hier. Als je net overbelast wordt gaat het knopje van de betreffende groep om en dat van de hoofdschakelaar ook. Van doorbranden is dus geen sprake.