Servies heeft een zeepsmaak na vaatwassen, wat te doen?

Wij hebben sinds kort een vaatwasser (bosch, nieuw model, net 2 maanden oud), en gebruiken gewoon alles in 1 blokjes van Dreft. Nu is het ons opgevallen dat sindsdien het servies, en dan vooral in de pannen en de plastic voorwerken, een enorme zeepsmaak heeft, soms kan dit gewoon het eten verpesten en worden we misselijk van de smaak.
De vaatwasser wast op een 55-65 graden AUTO wasprogramma.
Wel is er vaak na het wassen nog veel waterdruppels op het servies.
Waardoor kan dit komen, en kunnen we hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
39.3K

Het beste antwoord

Heel raar..Dit zou uiteraard niet zo horen te zijn. Normaal gesproken spoelt de vaatwasser na met alleen wat water, om zo de zeepresten weg te spoelen. Ikzelf denk dat het niet aan het de vaatwastablet zelf ligt, maar aan de instellingen (vanuit de fabriek) voor het naspoelen. Misschien spoelt hij helemaal niet na, of gebruikt hij toch per ongeluk het water wat hij eigenlijk zou moeten hebben weggepompt, ipv nieuw spoelwater. Ik zelf zou de fabrikant bellen en er naar laten kijken. Ik weet vanuit de horeca dat er speciale strips o.i.d. zijn die kunnen meten of en hoeveel zeepresten er op het servies achter blijven. (De Nieuwe voedsel en waren autoriteit hebben deze sowieso)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

halveer het blokje, het kan teveel zijn..
ook regelmatig je glansspoel middel aanvullen en het zout goed in de gaten houden..
en natuurlijk de zeef goed schoonhouden..
hiermee los je vaak t probleem al op!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem een ander vaatwasmiddel..
op de onderstaande link,staan veel tips.er staat ook bij dat het zeepblokje niet goed oplost.mijn tip: heeft u kennissen die een ander vaatwasmiddel gebruiken,vraag om een blokje en probeer het daar eens mee.en is het servies vaatwasmachine bestendig?en niet te poreus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dreft blokjes zijn wel prettig, maar ruiken wel zeer sterk. Waarschijnlijk proef je de zeep niet, maar ruik je het. Voorts moet je in de handleiding nakijken of bij jouw instelling wel alle subprogramma's gedraaid worden. Ik gebruik ook Dreft Blokjes en ze bevallen prima. Maar niets let je om eens iets anders te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt niet aan de zeepblokjes maar eerder aan een gebrek aan spoelmiddel. Daardoor blijven er ook waterdruppels aan uw service hangen. Controleren of dit wel gevuld is en zo ja dan kan u de hoeveelheid product wat toegevoegd wordt per wasbeurt geregeld worden. Best ook eens in uw handleiding zien. Als u geen spoelproduct wenst te gebruiken kan u 3-in-één tabletten gebruiken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best eens controleren of de verwarming het wel doet.
Op het einde van een wasbeurt de deur eens openen, dan moet er damp uitkomen. Die dan op een kiertje zetten, na +/- 20 a 30 minuten zou het glasservice moeten droog zijn en zonder druppeltjes.
Wij hebben precies hetzelfde probleem met de blokjes van Dreft!! Onze dochter eet nog van plastic borden (is 2,5) en vooral bij plastic/kunststof trekt de smaak erin. Onze dochter wilde niet eten en toen wij het eten proeften, smaakte het wel degelijk naar zeep. Spoelmiddel en zout altijd bijgevuld. Met andere merken nergens last van .... dus wij gebruiken de Dreft niet meer.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
HIer ook net hetzelfde! Blokjes van dreft en alle kunststof/plastic smaakt er naar. Nu Sun all in one gekocht (3 in 1) en ook weer prijs. Dus morgen maar eens "gewone" of "neutrale" tabletten kopen...